Visa ett inlägg
  #5 (permalink)  
Gammal 02-03-2009, 14:56
Droogies avatar
Droogie Droogie besöker inte forumet just nu
Medlem

Reg.datum: Mar 2009
Standard

Jag var också där och håller inte helt med rockson, jag tyckte priest som helhet var bra, de hade också bäst ljud av alla men Halford var en besvikelse. Han gav ett trött och slitet intryck, jag tyckte att han försökte trycka på för mycket med rösten vilket gjorde att sången inte lät bra, detta försöktes döljas med massa eko i alla låtar, det var mer stönsång än skönsång

Megadeth var kvällens höjdare, det var full gas från början till slut, ja om man bortser från a tout le monde som kom som låt #4, en snubbe bredvid mig utbrast i ett högt klagande NEJ när introt till låten drog igång, haha. Jag stod nere på golvet och det var inte en lugn stund där nere, tyckte för övrigt att megadeth hade sämre ljud än testament, men det är ju inte bandets fel.

Testament var helt ok, bäst publikkontakt av samtliga band, man riktigt såg hur Chuck Billy uppskattade responsen från fansen. De kunde gott ha fått lira några låtar till.

En klart sevärd upplevelse, mest saknad var The Sentinel, nu ser jag fram emot Metallica på söndag.
Svara med citat