Ämne: Boss GT-6
Visa ett inlägg
  #4 (permalink)  
Gammal 14-06-2009, 13:37
Led Zeppelins avatar
Led Zeppelin Led Zeppelin besöker inte forumet just nu
Medlem

Reg.datum: Aug 2008
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DillChips
Ja vad har du för gitarr och stärkare att koppla in i den? GT-6:an går att pressa ur ganska bra ljud, fast jag har mest hört den i dödsmetallsammanhang. Tyvärr är det problemet du beskriver ganska vanligt med såna pedaler. Polaren sitter och försöker få till ett ljud med sin GT-8 men har ännu inte riktigt lyckats, trots pålägg med kompressorer och annat shit i Cubase (han kör den rakt in i ljudkortet). Men skruva på, det är det enda man kan göra. Jag hade en Boss ME-5 (tror jag att den hette) som är en ren effektpedal men den lät lite sunkigt så jag bytte in den och köpte "riktiga" effektpedaler istället, mycket enklare att hålla på med och få till det man vill... Fan testa en ren distpedal, typ Boss MT-2 (metalzone) den är erkänt använd i många sammanhang. Eller någon annan liknande.

*Edit
http://www.jimdunlop.com/index.php?p...p_and_e_detail
Länken går till en signaturpedal av Zkk Wylde, kanske kan vara något?
Såg att du hade en Viper i din komment, det är ju en schysst gura!

Okej. Jag spelar med en Fender Frontman (110 W stärkare) och min nya Gibson Les Paul. Det som jag hatar mest av allt är när man fixar ett grymt ljud, ett som kan ta squealies, men så blir det rundgång hela jävla tiden! Det brusar som in i helvete och det är inte så kul att på en spelning höra ett högljutt brummande i bakgrunden.

Borde jag köpa en ny dist kanske?
Enligt dig så verkar det som om den här disten passar bra för mig, det där med "dödsmetall". Dom "cleana" ljuden på disten, typ akustiskt, är riktigt jävla bra! Passar grymt för blues, vilket jag också spelar mycket. Antar att det är svårt att hitta en stärkare/dist som kan ha ett bra ljud både för clean-channelen och för "dödsmetall".

Svara med citat