|
|
||||
|
Tänkte att jag skulle köpa en ny om några år... Men såklart spara den gamla!
Undrar om man ska följa sin polare, köpa en Marshall-stack... Eller kanske en Randall, som kirk hammet kör med, och Michael Angelo Batio.... Jävlar nice ljud. Eller kanske som Zakk Wylde, JImmy Page, Slash och alla andra stora, och helt enkelt bara köpa en Marshall-stack... Jag står inför ett helvetiskt ultimatum. ![]()
|
Hej Rockforum! (Första posten).
Angående Marshall är jag personligen högst tveksam till just det märket. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är, men jag kan inte spela på Marshalls förstärkare, det klaffar liksom inte. Marshall har ju (som de flesta andra förstärkartillverkare) ett eget sound och karaktär. Gillar du det ska du absolut skaffa Marshall, men tänk även på att du begränsar dig ganska hårt till just det soundet också... Många artister färgar sitt ljud med pedaler och annat i effektväg för att hitta sitt eget ljud, även de artister du nämner som spelar på Marshall. Jag spelar själv på en Mesa Boogie Dual Rectifier, kostar skjortan men låter därefter. Jag antar att du hade tänkt köpa en rörförstärkare? Köp absolut ingen Marshall-topp för under tio tusen, det är först där som Marshallerna låter skapligt. Om du nu inte hittar någon gammal JCM 800, 900 eller 2000 begegnad, de ligger mellan 4-6000. Gå till närmaste musikaffär och prova lite olika stärkare och se vad som passar dig och din spelstil. Det beror ju helt på vad du tänkt köra för musikstil också? Ja jag kan brodera ut i en evighet om detta ämne :P Hoppas du blir nöjd med vad du än köper! |
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|