|
|
|||
|
Hej jag håller på med ett stort skolarbete om punk.
Jag har letat som en galning och verkligen inte hittat någonting och då hittade jag detta forum, Ett forum där folk måste kunna sin sak. Jag försöker hitta mycket om punkens historia om hur punken började, vilka som startade det och vad punk och london har genensamt? Varför det började i Londons - fattiga förorter vilka årtal det slog igenom och vad som gjorde att punk började. Har ett arbete om london och då fick man välja något till som verkade intressant och när jag tänker på punk så förknippar jag det med london/brittiskt. Om det finns någon klok människa som kan detta om punk så kan ni väl skriva. Eller om ni vet om några bra sidor på internet så länka in dom här, För jag har letat som en tok och inte hittat något bra alls. |
|
||||
|
http://sv.wikipedia.org/wiki/Punk
Där har du en början... Jo jag vet att det inte är en bra källa att använda i ett skolarbete men som sagt, du kan ju läsa där... Hoppas det blir ett bra arbete! |
|
|||
|
det är ett stort arbete.
Fast det ska vara ganska kortvarig information men viktig information, för man ska göra en powerpoint presentation. Vilket gör att det är väl mkt bilder osv.. Men alltså jag pratade med läraren och sa typ lite kort av vad jag har hittat och hon sa att hon trodde att det skulle räcka. Bara att mata in massa bilder osv.. Har du någon koll på vilken som gick igenom med punk i london? Vilken grupp om det var the sex pistols som va dom första som verkligen startade musiken? Eller om det är ngn mer okänd? |
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|