ROCKFORUM

Gå tillbaka   ROCKFORUM > Musiken > Rock / Hårdrock / Metal
Användarnamn
Lösenord
Svara
  #1 (permalink)  
Gammal 15-11-2010, 13:00
God of shadowss avatar
God of shadows God of shadows besöker inte forumet just nu
Ny medlem

Reg.datum: Nov 2010
Question Metalcore, jahop

Funderade på att rimma i rubriken, men kom int på nåt...
Iaf, har ni tips eller rekommendation om nåt metalcore-band? Eller även post-hardcore?

Jag själv lyssnar på endel metalcore(men även annan metal), så jag kommer att posta upp vilka jag lyssnar på.
Kan vara ganska bra att använda detta för att uppdatera om nytt inom metalcore, eller om nåt äldre som man glömt lägga upp.

Vad tycks?
  #2 (permalink)  
Gammal 22-11-2010, 10:20
grahnen grahnen besöker inte forumet just nu
Ny medlem

Reg.datum: Sep 2010
Standard

Metalcore/Post-hardcore är en grym genré, lyssnat mycket på detta sista 2 åren...

more than a thousand, as i lay dying, architects, parkway drive, raunchy, asking alexandria, we came as romans, august burns red, blessthefall, bring me the horizon, a day to remember, adept, every time i die.. bland annat

Några tips själv?
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 28-11-2010, 15:33
God of shadowss avatar
Ny medlem

Thumbs up

Många bra där

Några till kan jag lägga till :
Cry of the afflicted, Us from outside, In fear and faith, Enter shikari, Demon hunter och Killswitch engage, bland annat.

Sen så har jag några som jag fått av en kompis, som jag inte lyssnat på än, som har samma smak som mig. Så antagligen så kommer det komma fler upp här för min del.

More than a thousand och Asking alexandria har jag stött på ofta, men har inte haft tid å lyssna så mycket på senaste tiden, men det ska det bli ändring på .

Däremot så är jag väldig dålig på att hålla reda på när band har tuneringar , men förhoppningsvis så är det nån här som är bättre på det än mig.
  #4 (permalink)  
Gammal 07-12-2010, 14:35
God of shadowss avatar
Ny medlem

Standard Jag och en kompis...

Jag och min bästa kompis, mest jag då, har funderat på att starta ett band. Jag lägger detta inlägg här eftersom jag såg ingen tråd eller ämne ta upp detta, och jag lade det här också för att bandet kommer isf vara inom -core-genrena.

Jag och han har redan kommit på ett namn, King Of The Hill(KOTH), och det kommer troligtvis vara jag som skriver låttexterna.
Måste nog varna redan nu att jag och han inte kommit långt är väl mest pga hans lathet, men den större delen är nog för att vi inte har egna instrument, och dessutom inte har övat så mycket, men däremot, tycker vi, är vi bra på att growla.

Om det är någon som är intresserad, fastän alla hinder, så hör gärna av er, och jag ska försöka bota min kompis också från hans lathet

Frågor?
  #5 (permalink)  
Gammal 13-12-2010, 22:37
grahnen grahnen besöker inte forumet just nu
Ny medlem

Reg.datum: Sep 2010
Standard

Var bor du någonstans?

Kommer ju en grym spelning på Trädgårn i Göteborg sista januari. Bring Me The Horizon, The Devil Wears Prada och Architects. Kommer bli riktigt schysst!

Sen kan jag tipa om en till långt fram, någon gång i Maj månad. WE CAME AS ROMANS + MISS MAY I + THE WORD ALIVE + THIS OR THE APOCALYPSE. Bara hört de två första banden där och de är bra som fan. Kostar typ 120 spänn bara, de lirar på Fängelset - Härlanda Park.
http://www.facebook.com/event.php?eid=163347007040978

Sen har gruppen Straigh Edge i GBG kört en del spelningar med metalcore, hardcore mm.. Såg More Than A Thousand + 3 band till i en liten jävla källare med 20 pers för 2 månader sen.. kändes sjukt att se ett band som jag gillar så jävla mycket i ett rum stort som mitt vardagsrum

Även Meeths Salonger har kört en del.. såg Sharkbait Tour där för 1 månad sen också (walking with strangers, chastise, yersinia, aim for the sunrise). Helt galet! Tyvärr drogfritt plus att jag höjde medelåldern med ett par år där men men!

Ska kolla upp de andra banden du skrev där som jag inte hört.. alltid skoj! Har börjat få lite polare som bara lyssnar på metalcore, så hör fan ny musik varje vecka nu.. sweet! Kan återkomma med mer tips framöver..
Svara med citat
  #6 (permalink)  
Gammal 06-01-2011, 18:06
God of shadowss avatar
Ny medlem

Standard

Här så säger jag långt norrut, kan skicka ett pm.

Låter ruskigt intressant, wcar och mmi, fast jag e väldigt osäker på om ja kan just då, vi får se.

Vi får helt enkelt se, fast jag begränsas endel, pga gymnasiet, men man kan alltid se...

Haru hört adtr nya skiva? riktigt schysst

haru en på metalstorm? skaffa en gärna, eftersom enda anledningen varför jag e kvar här å inte slutar titta in e på grund utav att du kan skriva i denna tråd.

Lyssnar på många nya här också
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Trackbacks är
Pingbacks är
Refbacks är

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:35.

Kontakta oss  |  Rockforum.nu  |  Arkiv  |  Topp