|
|
||||
|
för ett par år sen släppte ju metallica skivan st.anger och den skiva dellade fansen i två läger dom som älskar det och dom som hatar det vad tycker ni
själv tycker jag att de e en av det bästa skivo rsom har gjorts 10/11 låtar e br amen jag har en kommpis som hatar den
|
Jag tyckte när skivan släpptes att den var utomordentligt bra. Men den har inte riktigt den där livslånga kvalitén och håller enligt min mening inte samma kvalitet som Metallicas album gjorde i mitten av åttiotalet. Låtarna i sig är det inget större fel på men arrangemanget och absolut soundet är för Metallica väldigt otraditionellt. Dock tycker jag att det är fel att såga albumet och det är inte Bob Rock's fel att albumet blev som det blev. Såklart hade han som producent en viktig och avgörande roll i både grundmaterialet och slutresultatet. Man får också tänka på att James röst inte är vad den var i slutet av åttiotalet och detta drar enligt min mening tyvärr ned hela bandet. Dock är James den enda i bandet som jag förstått det bidrar till låtmaterialet.
Metallica skulle aldrig kickat Dave Mustaine (han sjunger konstigt, men gör mäktiga riff)! |
|
|||
|
Njae... inte en höjdare direkt :/ I början när albumet hade kommit ut tyckte jag att det var asbra, men redan efter nån vecka tyckte jag att det var uttjatat... inte som de andra Metallicaalbumen som jag kan lyssna på hela tiden och inte tröttna på låtarna.
Som sagt, jag tycker att låtarna är/var bra, men dem håller inte måttet med de andra albumen. ![]() |
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|