ROCKFORUM

Gå tillbaka   ROCKFORUM > Musiken > Rock / Hårdrock / Metal
Användarnamn
Lösenord
Svara
  #1 (permalink)  
Gammal 18-01-2009, 17:49
Rockson

Thumbs up Mott The Hoople Återförenas

70-talsbandet Mott the Hoople återförenas. I år är det 40 år sedan det brittiska glamrockbandet startade och det firar medlemmarna med två stora konserter i London i oktober, uppger Rolling Stone. Det är första gången som originalmedlemmarna Ian Hunter, Mick Ralphs, Dale Griffin och Overend Watts har spelat tillsammans på 35 år.
- Varför vi gör det? Jag kan inte tala för de andra, men jag gör det bara för att se hur det är. Om det inte kommer krig, död, svält och annat i vägen så är vi på, säger Ian Hunter på sin hemsida.
Mott the Hoople är bland annat kända för jättehitten "All the young dudes" från 1972, en låt som skrevs och producerades av David Bowie, som var ett Mott the Hoople-fan.

NÅGRA SOM KÄNNER TILL DETTA BAND ?
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 18-01-2009, 18:10
Hofs avatar
Hof Hof besöker inte forumet just nu
Flitig postare

Reg.datum: Feb 2008
Standard

All the Young Dudes är ju bra och den känner nog de flesta till. Det var förövrigt en gåva till bandet från David Bowie. Rikigt roligt.
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 18-01-2009, 18:11
Hofs avatar
Hof Hof besöker inte forumet just nu
Flitig postare

Reg.datum: Feb 2008
Standard

Några känner nog igen låten från TV. Den går på någon reklam. Minns inte vilken.

http://open.spotify.com/track/5OapIzRkF39ZeaQIHWCmwo
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 18-01-2009, 18:11
Rockson

Thumbs up Cool

Citat:
Ursprungligen postat av Hof
All the Young Dudes är ju bra och den känner nog de flesta till. Det var förövrigt en gåva till bandet från David Bowie. Rikigt roligt.

Stämmer,har lagt in den + några till i ROCKALIZED Listan

Senaste redigerad av Rockson den 18-01-2009 klockan 18:14.
Svara med citat
  #5 (permalink)  
Gammal 18-01-2009, 19:11
tobblis avatar
tobbli tobbli besöker inte forumet just nu
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2008
Skicka ett meddelande via ICQ till tobbli Skicka ett meddelande via MSN till tobbli
Standard

reklam har jag alldrig hört den på. Men däremot är det introlåten till serien Drew Carey show.
  #6 (permalink)  
Gammal 18-01-2009, 19:21
Rockson

Standard Check it out

Kolla in MOTT THE HOOPLE Live tillsammans med DAVID BOWIE (på Saxofon) som ju skrev låten och delar av Queen

http://se.youtube.com/watch?v=N-9F_z0B2TA

Senaste redigerad av Rockson den 18-01-2009 klockan 19:23.
Svara med citat
  #7 (permalink)  
Gammal 20-01-2009, 08:31
RockAngels avatar
RockAngel RockAngel besöker inte forumet just nu
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2008
Standard

Lyssnade lite på de för ett antal år sedan,helt ok..Men varför ,jag blir så less..Kan inga artister mer än ABBA fatta att har man lagt av,så har man????
Svara med citat
  #8 (permalink)  
Gammal 20-01-2009, 11:11
Rockson

Thumbs up Yes

Citat:
Ursprungligen postat av RockAngel
Lyssnade lite på de för ett antal år sedan,helt ok..Men varför ,jag blir så less..Kan inga artister mer än ABBA fatta att har man lagt av,så har man????

Så sant så sant,men å andra sidan kan man ju bli lite nostalgiskt glad,i alla fall Gamla stofiler som jag.......
Svara med citat
  #9 (permalink)  
Gammal 21-01-2009, 10:53
RockAngels avatar
RockAngel RockAngel besöker inte forumet just nu
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2008
Thumbs down

Citat:
Ursprungligen postat av netpet
Så sant så sant,men å andra sidan kan man ju bli lite nostalgiskt glad,i alla fall Gamla stofiler som jag.......
Gillar oxå att svepas över i nostalgidiset men då är det ju bara sätta på gamla skivor ju.Slippa se de,åldrade,pinsamma å inte alls så bra som de va.lr hur?Hur skoj är det att se de coola killarna som blitt halv feta,tunnhåriga avdankade fyllon försöka se häftiga ut å låta bra,med misslyckat resultat?
Svara med citat
  #10 (permalink)  
Gammal 22-01-2009, 07:53
Rockson

Thumbs up You're Cool....

Sätta på gamla skivor?I och för sej så är dom över 15 i det här fallet,men jag föredrar nog att "sätta på" en blöt bulle.......

Och visst kan man skämmas å andras vägar,i vissa fall,men det tänker jag skita i den här gången,(Precis som jag bryr mej annars om sånt),för mej är det mer en resa tillbaka i tiden och jag tänker mer på alla "gamla glada" vänner och minnen än på om de har plastiklyft,pudelhårtoupe,alkohol och Amfetamin dropp på rullatorn samt får bäras både in och ut från scen där de gör missar,till och med i PlayBack,för att de har "glömt" alla låtarna,Skit samma,Som sagt var,Det är för mej mer som en tidsrea och (typ) inre resa,tack vare att de har återförenats,och även om jag äldre än då,så är jag varken ett gammalt avdankat fyllo,halvfet eller tunnhårig,det räcker snart till armbågarna,och har därför ett helvete ibland,att "hitta ut" från kalufsen på mornarna,dessutom behöver jag inte "försöka" att se Cool och Häftig ut,Det har jag ju alltid gjort........

SOM SAGT en ren NOSTALGI tripp,är vad det är,FÖR MEJ.Love u
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Trackbacks är
Pingbacks är
Refbacks är

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:38.

Kontakta oss  |  Rockforum.nu  |  Arkiv  |  Topp